מה קורה לגוף שלנו כאשר אנחנו אוכלים תמרים על בסיס יומי?

רוב האנשים מכירים את התמרים כאחד מסמלי ט"ו בשבט, הפירות של עץ התמר. רק מעטים יודעים את היתרונות הבריאותיים הרבים הקיימים בהם. הם אחד החטיפים הטבעיים, מתוקים וטעימים המספקים תחליפים משובחים למתוקים מתועשים כמו שוקולד וסוכריות.

בשנים האחרונות, המודעות לאכילת תמרים הולכת וגדלה בעיקר עקב המעבר של רבים לאורח חיים בריא ותזונה טבעית. בעקבות כך, עולה השאלה איך משפיעה אכילת תמרים באופן יומיומי על הגוף?

האם תמרים זה בריא

סגולות תמרים- יתרונות בריאותיים:

  1. שמירה על מערכת העיכול- בתמרים קיימים סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון (פוליפנולים). סיבים תזונתיים יכולים לעזור במניעת עצירות ונוגדי החמצון יכולים לעזור במניעת תהליכים סרטניים במעי הגס. למעשה, בזכותם תמרים גורמים לתנועה נוחה ונעימה של מזון בקיבה.
  2. הגנה על כלי הדם והלב- מחקרים מראים כי נוגדי חמצון בתמרים, משפרים את יכולות הכולסטרול ה"טוב" ומעכבים את יכולות הכולסטרול ה"רע". על ידי כך, הם מקטינים את הסיכויים לחלות בטרשת עורקים הנגרמת מהצטברות כולסטרול "רע" בדפנות כלי הדם.
  3. שמירה על לחץ דם תקין ומניעת יתר לחץ דם- בתמרים יש ערכי האשלגן גבוהים וערכי נתרן נמוכים. בעקבות כך, צריכת המלח (נתרן כלורי) מצטמצמת וצריכת האשלגן עולה ויחד מונעים יתר לחץ דם. כמו כן, ערכי הסידן, המגנזיום והמינרלים בתמרים מסייעים גם הם בשמירה על לחץ דם תקין.
  4. שמירה על העצמות- בתמרים יש ערכים גבוהים של סידן ומגנזיום, אשר צריכה שלהם מספקת חלק מהכמות היומית המומלצת ומסייעת בשמירה על חוזק העצם ובריאותה.
    עשירים בחומרים מזינים- תמרים מכילים ויטמינים כמו חומצה פולית, ויטמין A וויטמין K ומינרלים כמו סידן, ברזל, זרחן ואבץ. צריכה יום יומית של תמרים, מהווה תחליף מעולה לתוספי המזון שרבים לוקחים.
  5. עליית ערכי ברזל- חוסר בברזל הינה בעיה נפוצה אצל בעיקר בקרב נשים. תמרים מכילים רמה גבוהה של ברזל ובכך, תורמים להגדלת כמות הברזל בדם ומהווים פתרון ביתי וטבעי לבעיה.

לאור הנתונים הללו, התשובה לשאלה האם תמרים זה בריא? היא לחלוטין כן, אך כמו כל מאכל, אכילה מרובה של תמרים יכולה להזיק ויש לשמור על צריכה מידתית. קשה להגדיר מהי צריכה מידתית, אבל ניתן להסתמך על ההמלצה הרווחת המדברת על צריכת שניים-שלושה תמרים ביום לאדם ממוצע.
סגולות התמרים הן רבות ונראות ממש כמו פתרון קסם. יחד עם זאת, רגע לפני שרצים לרכוש תמרים ולצרוך אותם באופן קבוע ובכמות גדולה, יש לזכור כי הם גם עתירי קלוריות וסוכר. לכן, במקרים של חשש לסוכרת או למחלות אחרות, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל.

למעבר למחלקת התמרים שלנו>>>

 

תמר סגולות- למה לאכול תמרים?

אם יתרונות התמרים שהובאו לעיל, לא שכנעו להתחיל לצרוך אותם, הנה כמה סיבות נוספות:

  1. פתרון לצורך במתוק- לתמר יש מרקם המזכיר טופי וטעמו עשיר. לכן, הוא יכול להוות תחליף בריא יותר לשוקולד וממתקים אחרים.
  2. משביע יותר מממתק רגיל- בזכות הכמות הגדולה של הסיבים התזונתיים, הסוכר מגיע לדם לאט יותר, מה שגורם לשובע ממושך. העלייה האיטית של הסוכר בדם מורידה את החשק לצרוך עוד מתוק, בניגוד למה שקורה כשאוכלים ממתקים.
  3. אידאלי לפני פעילות ספורטיבית- לפני ביצוע פעילות ספורטיבית כדאי לצרוך פחמימה זמינה שתספק אנרגיה לפעילות השרירים. הסוכר בתמרים מהווה פחמימה זמינה ותכולת השומן הנמוכה בהם, אינה מקשה על מערכת העיכול לפני ביצוע האימון. כמו כן, התמרים קטנים ולא מצריכים קירור, כך שאפשר לקחת אותם גם לדרך ולאכול ממש לפני תחילת האימון.
  4. מיובשים טבעי- תמרים מתייבשים על העץ כחלק מתהליך ההבשלה הטבעי שלהם ללא חומרים משמרים. זאת בניגוד לפירות יבשים אחרים אשר היצרנים נאלצים לייבש בצורה כימית עם חומרים משמרים, צבעי מאכל ושמנים המזיקים לגוף.

תמר סגולות

סוגי תמרים:

התמרים גדלים בעיקר במזרח התיכון ובדרך כלל באזורים צחיחים ויבשים למחצה. הם נחשבים לחלק מהותי בתזונה של המדינות הערביות במזרח התיכון, עד כדי כך, שעץ התמר קיבל את השם "עץ החיים" לאור חיוניות פירותיו.

כיום בשוק, קיימים עשרות סוגים של תמרים אשר מאפשרים לכל אחד למצוא את התמר האהוב עליו והמתאים לו ביותר מבחינת ערכים בריאותיים. אלו סוגי התמרים המרכזיים:

  • תמר מג'הול- הזן הפופולרי בעולם. מקורו במרוקו והוא מכונה "מלך התמרים". הוא בעל טעם עשיר ומרקם נימוח ועסיסי.
  • תמר חלאווי- מקורו בעיראק, מועדף על ספורטאים לאור המתיקות הקלילה שלו. בעל מראה מאורך, מרקם רך ומינרלי.
  • תמר דקל נור- מקורו בתוניסיה, בעל צבע דבש בהיר, קשה מעט ויבש.
  • תמר דרי- מכונה "התמר השחור". יבש ומתוק, מזכיר בטעמו שוקולד מריר וקפה.
  • תמר אמרי- מקורו במצרים, הוא מתוק ובולט במרקמו הפריך.
  • תמר חדראווי- מכונה "מיני מג'הול". הוא קטן ושמנמן, רך, בשרני ונימוח ומזכיר בטעמו שוקולד.
  • תמר זהידי- מקורו בעיראק, בעל מראה מעוגל, צבע שחום בהיר וטעם המזכיר דבש-טופי-קרמל.
  • תמר בהרי- נאכל טרי או קפוא, צורתו מעוגלת, צבעו צהוב וטעמו אגוזי.
  • תמר חיאני- מקורו במצרים, 'גלידה של תמר'. צבעו כהה ומבריק והוא נמכר ונאכל קפוא.

כל התמרים היבשים: מג'הולחלאוויחדראווידרהי (דרי)אמריזהידידקל נור ואחרים מכילים כמות כמעט שווה של קלוריות ל- 100 גרם. מי שמחפש תמרים דלי סוכר, יכול לפנות לשני זני התמרים שכמות הסוכר בהם קטנה בכמעט 60% משאר הזנים- תמר לח (חיאני) ותמר צהוב ברהי. את התמרים האלו, גודדים כאשר כמות הסוכר בהם לא גבוהה מחד, אך מספקת לשמירה על התמר מאידך וכך, מתאפשר השילוב בין תמר מתקתק ומרענן לתמר דל בקלוריות.

תמר בכפר– ספקי התמרים האיכותיים ביותר

לסיכום, לתמרים יש סגולות בריאותיות רבות ויתרונות רבים לא פחות. אכילת תמרים מוגדרת בימינו כסמל לבריאות, לטיפוח הגוף ונפוצה בקרב אוכלוסיות רבות.

השילוב של תמרים בתזונה היומיומית היא רחבה וניתן להכניסם בתבשילים, חטיפים, עוגות, עוגיות וכמובן, ניתן לאכול אותם טבעיים כפי שהם.

"תמר בכפר במושבה כנרת" הוא שם נרדף לאיכות ולחלום מתוק שהתגשם. בצל מטע התמרים שבמושבה כנרת, ישנה חנות קטנה ונהדרת ומרכז מבקרים המספר את סיפורה של משפחה חקלאית ציונית, מראשוני המתיישבים בעמק הירדן ואת סיפורו המרתק של ענף גידול התמרים.

אצלנו, תוכלו למצוא מינים שונים של תמרים מתוקים, עסיסיים, טבעיים ובריאים מתוצרת הארץ ועוד מוצרים רבים אחרים. בואו לבקר אותנו בחנות או בצעו הזמנה כאן, באתר האינטרנט שלנו הפתוח להזמנות לכל חלקי הארץ.

 

 

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?