איזו חליטת צמחים הכי כדאי לשתות?

תרבות שתיית התה קיימת בעולם כבר שנים רבות מאוד. לכל תרבות כוס התה שלה.
כך למשל בסין לגמו תה צלול בכוסות חרסינה וכתבו עליו שירים. בהודו זיווגו תה שחור וחלב. בתורכיה שותים תה ריחני וממותק באגרטלי זכוכית זעירים. ביפן יש טקס מזיגת תה מסורתי ומורכב. וגם אצלנו הרמב"ם מדבר על שתיית תה וחליטות.

התה מחמם אותנו בחורף, יכול גם לקרר אותנו בקיץ . אנחנו נעזרים בו בעת חולי והרגשה רעה וגם יכול לעורר אותנו או להרגיע אותנו.

אז איזה חליטה או תה מומלץ לנו לשתות?

דבר ראשון ננסה להפריד בין הרגשות שלנו, הצרכים שלנו והטעמים שלנו. כמובן שכהתחלה מומלץ מאוד לשתות חליטה או תה שטעימה לנו ונעימה לנו.
יחד עם זאת וממש לא בניגוד לכך, חליטת צמחים או שתית תה יכולה גם לסייע לנו בבעיות שונות. כך למשל אם אנחנו לא נרדמים בלילה או מתעוררים מדיד פעם, שתיית חליטת לואיזה, מליסה, טיליה ופסיפלורה, יכולה להרגיע אותנו ולעזור לנו כנגד שינה קלה. אפונת הפרפר הכחול יכולה להוסיף לנו חלומות מתוקים.

אם אנחנו סובלים מעודפי סוכר או רמת כולסטרול גבוהה, אפשר ומומלץ לשתות חליטות מרות. חליטה של עלי ארטישוק, זרעי גדילן, שורש שן ארי, עלי זית ועוד יכולת לסייע לנו מאוד.
לשמירה על נוגדי חמצון גבוהה אפשר להסתייע בחליטות של תה ירוק על סוגיו, תה שחור, תה לבן, חליטת פרחי רימון ועוד.
חליטות רבות יעזרו לנו גם להתחמם, כך אם נשלב מקלות קינמון בחליטות שלנו, הגוף יחלם לחמם עצמו.
כמובן שרצוי מאוד לא להפריז בשתיית תה או חליטה. תמיד צריך למצוא את האיזון.
צמחי תה (תה ירוק, שחור או תה לבן) מכילים קפאין  טבעי. שתיית תה מחמם ברמה מופרזת יכולה להזיק לנו.

ישנם צמחים המכילים ויטמינים ויכולים לסייע במניעת מחלות חורפיות. צמחים כמו היביסקוס או פירות (פקעות) ורדים מכילים הרבה ויטמין C.
חליטות צמחים נוספות יכולות לסייע בפתיחת מערכת הנשימה. צמח כמו זוטא לבנה יסייע לפתיחת מערכת הנשימה ויחד עם זאת טיפול במערכת העיכול.

צמחים נוספים הגיעו אלינו מתרבויות אחרות כך למשל העלייה הרוסית ממליצה לשתות חליטת בסמרטניק (דם המכבים הרוסי) ומייחסים לו תכונות של צמח על.
בבונג (קמומיל), מרווה וזרעי שומר ידועים כבר שנים כתרופת סבתא לשיכוך כאבי בטן ולחצים בקיבה.

כאמור כל חליטה והאופי שלה, הטעמים שלה וסגולותיה.
תבחרו את החליטה הנדרשת עבורכם, תגוונו או שתמשיכו להנות מהחליטה שאתה נהנים ממנה.
אבל אל תתפשרו על האיכות, צמחים המגדלים אותם לצורך שיווקי קיימים באיכויות שונות. מומלץ מאוד להיעזר בחנויות המתמחות בתבלינים וחליטות (חנות תה).
מומלץ לשמור את הצמחים בקירור.

  • המידע אינו מידע רפואי, אין להחליף צמחים בתרופה או לייחס ייעוץ רפואה לכתבה. שימוש בצמחים לאחר התייעצות עם הרופא המטפל.
פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?