טיול חורפי באזור המושבה כנרת

החורף של עמק הירדן מאופיין בחורף נעים, מומלץ מאוד לטיול בתקופה זו. הכל ירוק ופורח, האדמה נעימה ורוח מלטפת מלווה אתכם לאורכו של כל הטיול. אז הנה ההמלצה שלנו לטיול חורפי ונהדר עם עוד כמה טיפים קטנים שיעשו לכל המשתתפים חווית טיול מעט שונה.

איפה מחנים?
את הרכב נחנה בחניה הגדולה של "תמר בכפר" (רושמים בWAZE "תמר בכפר, המושבה כנרת"). במקום שירותים נגישים, שולחנות פיקניק במרפסת מקורה לשימושכם.
לאחר ארוחת בוקר קלילה והצטיידות בתמרים לאנרגיה, ועוד כמה מוצרים אותם נגלה לכם בדרך, נצא אל מטע התמרים ההיסטורי של משפחת שניידמן לכיוון מזרח (סימון שביל האופניים של סובב כנרת).

קצת היסטוריה
משפחת שניידמן הגיעה למושבה כנרת ב1908, מעבר להיותם חלוצים, הם עובדי אדמה עד היום. מטע התמרים בו אנו צועדים הוא מטע ותיק מאוד של תמרים מסוג "חיאני" (תמרים לחים).
אנו צועדים לעבר "גן רחל המשוררת" הנמצא בחלקו המזרחי של מטע התמרים. בגן נטעו עצי התמר הראשונים אותם הביאו ארצה יאני אבידוב ובן ציון ישראלי, את הסיפור המדהים שלהם תוכלו לקרוא בספר "עלילות עיראק" (ספרו של יאני אבידוב).
משם נחצה את הכביש לבית העלימן של כנרת, בו קבורים גדולי האומה, בניהם רחל המשוררת, נעמי שמר, ברל כצנלסון, שאול אביגור, משה הס, ועוד.
משימה: חפשו במקום את "דקל שפל צמרת" וחשבו מדוע הוא כל כך מיוחד?

פארק טבע מלא ציפורים וקבר אחד מוזר
נחצה את הכביש חזרה ונחזור דרך גן רחל דרומה לבריכות הדגים של כנרת. הבריכות שוקמו לאחרונה וניתן לטייל בניהם, לאות מיני ציפורים, צבי מים ועוד. בנוסף ניתן לרכב על אופניים (שלכם). השקט במקום כה מיוחד ומאפשר בילוי נעים ומרגיע.
משימה: פותחים פק"ל קפה והפעם מכינים תה מיוחד.
זוכרים שהתחלנו ב"תמר בכפר"? אז רכשו "חליטת אפונת הפרפר הכחול" והצטיידו במעט לימון. מוספים לקומקום עם מים 6 פרחי אפונת פרפר ומרתיחים. מוזגים לכוסות שקופות. כל משתתף סוחט 3 טיפות לימון לתוך הכוס שלו וממתין להפתעה. רמז: את השינוי הזה כל אחד יכול לראות והוא מפתיע במיוחד.
נמשיך לטייל בין הבריכות במרכז הבריכות נמצא קבר הסוסה "בובה" הסוסה הנהדרת שעבדה במסירות באזור הזה.

בית במוטור וסכר דגניה
נמשיך בהליכה דרומה אל "בית המוטור" (קראו את השלט וחפשו את סיפור בית המוטור בGoogle). נחצה את הכביש ונעמוד על סכר דגניה ותצפית על השפך הדרומי של הירדן.
חידה: האם זהו הירדן המקרי?
בלשלב נצפין על הטיילת לכיוון תל בית ירח ונעלה לחפירות תל בית ירח וגל הרצל.

מסיימים עם תקווה
בגל הרצל תוכלו לראות את הכבוד שנעשה בעבר וחודש בהווה (על ידי יהודה שניידמן) לחוזה המדינה.
חידה: מהי המסורת בגל הרצל? מתי זה נעשה? 

דרך בית העלמין נעלה חזרה אל הרכב.

 

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?