מסלולי טיול משפחתי שווים במיוחד – סביב הכנרת

עמק הירדן בקיץ ידוע בחום קיצוני ולחות בלתי נסבלת, למרות זאת עדיין אפשר למצוא כמה מסלולי טיול סביב הכנרת המאפשרים טיול במסלולים מוצלים ונהדרים.
הנה כמה מסלולי טיול משפחתיים המשלבים צל, מים, היסטוריה, חוויה ישראלית אמיתית.

את הרכב נחנה ב"תמר בכפר" משם נצא למגוון המסלולים. (רושמים "תמר בכפר, המושבה כנרת" ב-WAZE). במקום חניה בשפע, שירותים צמודים, שולחנות פיקניק במרפסת מקורה.

גדולי האומה ושכשוך במי הכנרת

לאחר שהחננו את הרכב, הצטיידנו, התפנינו, אכלנו, לקנו את התרמילים. אנו יוצאים לכיוון מזרח דרך מטע התמרים לכיוון "גן רחל". גן רחל הוא המקום בו נטעו עצי התמר הראשונים.
יאני אבידוב איש נהלל ובן ציון ישראלי איש קבוצת כנרת הביאו את החוטרים הראשונים מעיראק ושתלו אותם בגן רחל. (מומלץ לקרוא את הספר "עלילות עיראק").
משם נשקיף על תל בית ירח ונצעד בשביל לכיוון מזרח אל בית העלמין של כנרת. בין הקברים ניתן למצוא את נעמי שמר, רחל המשוררת, ברל קצנלסון, משה הס ועוד אישים חשובים ממקימי ארץ ישראל.
במקום שירותים, ברזי שתייה וניתן לרדת לשכשך במים על שביל סובב כנרת הצמוד.
נעלה במעלה בית העלמין ונגיע לגל אבנים (בתחילת "תל בית ירח") הידוע בשמו "גל הרצל". גל האבנים הוקם על ידי מתיישבי, חלוצי וחקלאי הסביבה והגליל לזכרו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל.

חורשת האקליפטוס, הגשר ובית אחד יחיד ומיוחד

את המסלול הזה נתחיל בדיוק כמו המסלול הקודם. מגן רחל נצעד דרומה על "שביל ישראל" ושביל האופניים "סובב כנרת". הדרך מובילה אל בריכות הדגים בין עצי אקליפטוס ענקיים ועתיקים. בדרכנו נפגוש בקבר "בובה" הסוסה המתולוגית של קבוצת כנרת אשר עבדה במסירות רבה.
ניתן לטייל בין הבריכות לראות ציפורים, צבי מים ועוד.
נמשיך דרומה עד שנפגוש בית מיוחד, זהו "בית המוטור" המפורסם שאת סיפורו תגלו על שילוט במקום.
ניתן לחזור באותה הדרך לרכב, או להביא את הרכב למגרש החנייה של הירדנית.

רוחצים בירדן

אם תרצו להמשיך מהמסלול הקודם לרחוץ בירדן. תוכלו להמשיך דרומה, שוב ב"שביל ישראל" (עולים מעט בכביש לכיוון קבוצת כנרת ופונים שמאלה בכביש עפר). הירדן סודר וניתן להיכנס ולשכך שבמים (אין שירותי הצלה במקום).
הירדן הינו נחל מוצל שנוקה ושוקם- בבקשה השאירו נקי ואספו את הפסולת אם יש כזו.

קפה ונוף, ארמון רב תפארת ומים קרים

את המסלול הזה נתחיל בצעדה על הכביש לכיוון צפון. נחצה את הכביש הראשי היורד אל הכנרת ונגיע אל "קפה ארתור", עגלת קפה המשקיפה אל נופה המרהיב של הכנרת. בצמוד אליה , נוכל לבקר בחצר כנרת וחוות העלמות, המקום בו החלה ההתיישבות בעמק הירדן. נמשיך לכיוון צפון בין בתי האבן  ברחוב הראשונים עד לבית אבן עתיק וגדול הוא "ארמון רב תפארת", בית משפחת טריידל. משם נוכל לרדת מזרחה ולהיכנס אל מי הכנרת. אין שירותי הצלה.

 

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?