טיול בכנרת והסביבה

המלצות לטיול באזור הכנרת

אם אתם מתכננים טיול באזור הכנרת חשוב שתדעו שכיום הימה כולה פתוחה ואפשר לעבור ברגל ובאופניים בין החופים. כמו כן, המסלול המקיף את האגם באורך כשישים קילומטרים מחולק למקטעים שונים, וכך ניתן לעשות טיולים באזור הכנרת בהתאם למה שמעניין אתכם ולזמן העומד לרשותכם. ואם אתם כבר עושים טיול בכנרת אנו מזמינים אתכם לבקר במושבה כנרת ובמרכז המבקרים של תמר בכפר, שם ממתינות לכם הרבה הפתעות וגם לימוד עם ערך מוסף, מתובלים בציונות וחקלאות של יותר ממאה שנים. 

למידע נוסף לחצו כאן

כמה מילים על טיולים מסביב לכנרת

עד לפני מספר שנים לא היה מסלול בכנרת שהקיף את כל הימה, שכן אזורים רבים היו סגורים על ידי בעלים פרטיים. ואולם, לפני כעשר שנים החל המצב להשתנות וכיום ניתן בהחלט לעשות טיול מסביב לכנרת בלי להיתקל בגדרות או מכשולים בלתי עבירים אחרים. את המסלול אפשר לעשות ברגל או על אופניים, בכל פעם מקטע אחר, או אפילו לעשות את כולו במסע האורך כשלושה או ארבעה ימים.

לכל מקטע של מסלול כנרת יש את הייחוד שלו, ולמעשה החברה להגנת הטבע נוהגת לחלק אותו לארבעה מקטעים מומלצים. כך למשל, ישנו מקטע העובר בין הגן הלאומי כפר נחום ומפרץ אמנון עם הליכה לאורך קו החוף בסביבה די מוצלת. לעומת זאת, ישנו מקטע יותר פראי העובר בסבך האשלים והסוף שמדרום לקיבוץ האון, עם חמישה קילומטרים של הנאה מבעלי חיים וצמחייה מרשימה, וכן סיפורים היסטוריים ממלחמת ששת הימים. וכמובן שאי אפשר לדבר על טיול בכנרת והסביבה בלי להזכיר את החלוצים שהקימו מפעל התיישבותי מדהים, שתחילתו במושבה כנרת.

 

טיול בכנרת והסביבה

טיול וביקור במושבה כנרת

אחד ממסלולי הטיול באזור הכנרת מתחיל באתר הטבילה "הירדנית" עם תצפית לסכר דגניה שנבנה לפני כתשעים שנה. לאחר מכן עובר המסלול בחורשת האקליפטוסים המפורסמת שנטעו החלוצים וכולנו מכירים אותה משירה של נעמי שמר, ובה גם בית המשאבות שבו התמקד ברל כצנלסון. עוד מקומות מעניינים במסלול זה הם בית הקברות של כנרת, בו קבורים בין היתר רחל המשוררת, נעמי שמר ועוד רבים מבני העלייה השנייה והשלישית, וכן ימיית בית ירך וגבעת הכרך.

לא מעט מסלולי טיול כנרת גם עוצרים במושבת כנרת עצמה, אשר הוקמה בשנת 1908 לצד החווה שקמה מספר חודשים לפניה. במושבה עוד עומדים על תילם הבתים הראשונים שנבנו מבזלת הכנרת והגולן, ובאחד מהם גם שוכן מוזיאון כנרת עם לא מעט מוצגים מתחילת ההתיישבות. ואם החלטתם להגיע לכנרת כחלק מהטיול, אנו מזמינים אתכם לבקר במרכז המבקרים שלנו.

 

בואו למרכז המבקרים של תמר בכפר!

מרכז המבקרים הגדול והמטופח שלנו מארח קבוצות מישראל ומחו"ל. אנו מזמינים אתכם לצפות בחינם סרט (ב- 4 שפות לפי הצורך) המספר את סיפורה של משפחת שניידרמן שנמנתה על ראשוני מקימי המושבה. לאחר מכן תוכלו להתרשם גם ממגוון המדפים שלנו, העמוסים בכל טוב הארץ. הנכם מוזמנים לקבל שיעור מרתק בהיסטוריה של ערש התרבות בישראל, לקבל תשובות לשאלות וללמוד את רזי עולם התמרים. במרכז שלנו ממתינים לכם שולחנות פיקניק, נוף הגולן והכנרת,  חנייה בשפע גם לאוטובוסים, וצוות שישמח ללוות ולארח אתכם.

לפרטים נוספים הנכם מוזמנים לפנות אלינו ב- 04-6709954.

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?