התמרים של סובב כנרת

עצי התמר מפארים את עמק הירדן. ממעוף הציפור ניתן להבחין בהם בכמות עצומה. כאשר יורדים מצומת אלומות (כיוון פוריה) לעמק הירדן כבר רואים את העצים למרחוק. המטעים של המושבה כנרת וקיבוץ כנרת הקרובים ועד למטעים הרחוקים של עין גב וקיבוץ אשדות יעקב ומנחמיה.
מטעים רבים יש בעמק, זנים רבים גם הם. עד לפני כעשור היה זה התמר הלח שפאר את העמק. היום החליפו – "המג'הול" כאשר הזן הרטוב של המג'הול – התמר העסיסי עומד להחליפו.
הביקוש למג'הול החל לחסל את הזנים האחרים שהחליפו את שמם מ"זנים צפוניים" ל"זנים נחותים" ובהם ניתן למצוא אמרי, חיאני, חאלווי, חדראווי, ברהי, זהידי ועוד.

כיום מגדלים בעמק שלנו בעיקר את זן המג'הול ואת שאר הזנים בכמות קטנה יחסית.

גדיד תמר חיאני (תמר לח) במשק שניידמן

מוצרי התמרים

חוץ מלאכול את התמרים כפרי, הם משמשים להכנת מוצרים שונים ומגוונים- כמו הסילאן וממרח תמרים (ריבת תמרים), תמרים בוואקום. כאשר הסילאן וממרח התמרים משמשים בסיס להכנת מוצרים שונים.

סילאן – הגיע אלינו עם עליית יהודי עיראק שהיו מומחים בהכנת סילאן. אך למעשה "ארץ זבת חלב ודבש" – כאשר הדבש הוא סילאן. הסילאן הוא מיצוי הנוזל של התמרים. מדובר בתהליך של בישול של תמרים ומים, את התבשיל סוחטים ומסננים והסירופ שנוצר הוא הסילאן הטבעי. ניתן לרכוש אצלנו באתר – סילאן טבעי 100% תמרים וללא תוספת סוכר. והכי חשוב – מתמרים ישראלים ומיוצר בישראל! לרכישה – https://bit.ly/3ewmaq4
סביר כי ברוב המקרים יתווסף לסילאן הטבעי סוכר, מים וחומצות לימון, כך גם חומרים המווסתים חומציות – זה הסילאן הרגיל. התהליך הזה נועד בכדי להוריד את מחיר הסילאן. ניתן לקרוא את הרכבים בתווית הסילאן ולדעת מה אחוז התמרים במוצר. רובו של הסילאן שנמכר ברשתות מגיע מחוץ לארץ בעיקר ממדינות המפרץ ומטורקיה.
אצלנו תוכלו לרכוש סילאן תוצר ישראל עם 100% תמרים שגדלו בישראל!
הסילאן משמש גם כבסיס לרטבים ומרינדות לבשרים, דגים, ירקות, ווינגרט לסלט ועוד. ניתן לרכוש באתר רטבים על בסיס סילאן כמו "סילאן על האש", "סילאן בוטנים וקארי", "סילאן גריל", "סילאן מוקפץ" ועוד.

בשנים האחרונות החלו לייצר הצלחה רבה ממרח תמרים ללא תוספת סוכר. עד להצלחה זו לרוב השתמשו בחבילת תמרים בוואקום – למעשה תמרים מגולענים הנדחסים לחבילה של 500 גרם. וכעת יש ממרח נהדר מ-100% תמרים. כך גם ממרח תמרים בטעם שוקולד גם הוא ללא תוספת של סוכר. ממרח תמרים – "שוקולד -תפוז", ממרח תמרים – "שוקולד-  קוקוס", ממרח תמרים – "שוקולד לוז וחרובים", ועוד.
יש ממרח מועבד יותר וממרח מעובד פחות להכנת עוגות ועוגיות, וכך גם להכנת כדורי אנרגיה. בחנות ניתן לרכוש טראפלס מתמרים ללא תוספת סוכר ועוגיות בראוניז מתמרים.

קישור לתמרים ומוצרי תמרים – קנייה מהירה ומשלוח מהיר : https://bit.ly/3aInHYM

באתר שלנו תוכלו גם למצוא מתכוני תמרים.

 

 

 

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?