הנסיך של תבליני ערב

אחד התבלינים המוכרים והאהובים במטבח הערבי, הוא תבלין בהרט.
לפני שנתחיל להבין את שימושי הבהרט, נתעקב לרגע על שמו. "בהר" (Baher) בערבית פרושה "תבלינים" . ו"בהרט" שהיא תערובת תבלינים לעיתים קרובות מתייחסת לתבלין אחד – פלפל אנגלי טחון.
השם מחייב ולכן בסיס הבהרט הוא פלפל אנגלי טחון. הבהרט הקלאסי (בהרט עיראקי) עתיר בפלפל אנגלי אליו מתווספים קינמון, פלפל שחור, פלפל לבן ותבלינים נוספים.
הבהרט הקלאסי משמש כתבלין עיקרי לתבשילי בשר, בעיקר בשר טחון, תבישלי אורז, ממולאים ועוד.

אל הבהרט הקלאסי מתווספים בהרטים אחרים כמו: בהרט אדומה הנקראת גם בהרט לבנוני, בהרט לקובה ובהרטים במתכונים שונים המייחדים כל אזור בארצות ערב השונות. כך גם בישראל ישנם בהרטים שונים במטבחים שונים בין אם זה מטבחים של יהודי עיראק או יהודי לבנון וסוריה, ובין אם זה במטבחים ערביים גליליים ודרוזים.

הבהרט במטבח המודרני:
כיום שפים רבים מקבלים השראה או עושים תהליך של הישענות על מסורות עתיקות ומנות מסורתיות ומחדשים אותם. וכך מגיע הבהרט למסעדות שף ומככב במנות ראשונות, במאפים, בפסטות וכיסונים, במנות עיקריות (בשר, דגים ועוף) וכך גם בקינוחים.

בהרט הוא באמת אחד התבלינים המדהימים שיש, והוא אהוב מאוד במטבח הישראלי. והוא קונצנזוס במטבחים השונים (ספרדיים ואשכנזים). סביר כי הבהרט ילך וישתדרג אך הבסיס שלו יישאר תמיד פלפל אנגלי טחון.

מומלץ מאוד לשמור תבלינים בקירור.

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, כאן עידו,
במה אוכל לעזור?