מה קורה לגוף שלנו כאשר אנחנו אוכלים תמרים על בסיס יומי?

תמרים כבר ידועים כתחליף משובח למתוקים בעייתיים כמו שוקולד וסוכריות. התזונאים ממליצים עליהם והספורטאים כבר מזמן החליפו את הבננה בתמר, אבל איך משפיעה אכילת תמרים באופן יומיומי על הגוף שלנו?

בתמרים ניתן למצוא נוגדי חמצון בשפע, סיבים תזונתיים וויטמינים בכמות יפה, ולכן תמרים נחשבים כמזון המומלץ לצריכה יומיומית.
אך רגע לפני שאתם צורכים תמרים באופן קבוע, יש לזכור כי הם גם עתירי קלוריות וסכור בכמות מכובדת. מומלץ מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל לפני אכילה מרובה של תמרים (כאשר יש חשש לסוכרת או מחלות אחרות).
כל התמרים היבשים: מג'הול, חלאווי, חדראווי, דרהי (דרי), אמרי, זהידי, דקל נור ואחרים מכילים כמות כמעט שווה של קלוריות ל- 100 גרם. למעשה, ישנם שני זני תמרים שכמות הסוכר שבהם קטנה כמעט ב-60% משאר הזנים, מודבר בתמר לח (חיאני) ותמר צהוב ברהי.
את התמרים הלחים והתמרים הצהובים גודדים כאשר כמות הסוכר שבהם עדיין לא גבוהה מחד אך מספקת לשמירה על התמר מאידך.
למעבר למחלקת התמרים שלנו>>>

 

תמרים יכולים לעזור למערכת העיכול שלנו, להקל על עצירות והסדרת יציאות. הודות לסיבים התזונתיים שלהם התמרים יכולים לסייע בפעולות המעיים. כך גם יכולים התמרים לסייע לבקרת רמת הסוכר (כך על פי מחקר שנעשה בישראל).
התמרים יכולים לעורר, לשפר את רמות הברזל בגוף, הם עשירים בנוגדי חמצון שונים המגנים מפני רדיקלים חופשיים, בין נוגדי החמצון השונים ניתן למצוא: פלבנואידים – העשויים לסייע בהפחתת דלקת והפחתת הסיכון לסוכרת, קרוטנואידים – מקדמים את בריאות הלב וחומצה פנולית– ידועה כאנטי דלקתית ועשוייה לייע בהורדת הסיכון לסרטן ומחלות לב.

 

 

דילוג לתוכן